s

FUSION KITCHEN

EXPLORE DREAM.  TASTE.
FOLLOW US
morsel@yourdomain.com
+88(0)101 0000 000
c

Atsisakau cukraus. Ko tikėtis?

„Nuo šiandien jokio deserto ir jokio cukraus“ – pasisako sau dabar dažnas, tikėdamas, kad tai bus lengva. Vis dėlto, išbraukus pridėtinį cukrų iš mitybos raciono staiga, smarkiai išauga nemalonių organizmui pojūčių tikimybė. Ši būsena dažnai primena pagirias ir vadinama cukraus detoksikacija. Internete galite rasti ne vieną tokį becukrį dienoraštį, kur žmonės atvirai dalijasi dienos savijauta ir realijomis. Kone visi kalba, kad pirmosios savaitės yra pačios nemaloniausios. 

 

Kaip reaguoja organizmas, kai nebegauna ko nors skanaus (t.y. saldaus)? 

Būna visaip, bet dažniausiai persekioja nepaaiškinamas nerimas, miego sutrikimai, energijos stoka, galvos skausmas ir ženkliai sumažėjęs darbingumas. Nenusiminkite, taip nebus amžina. Kodėl taip vyksta? Įsivaizduokite, kad padidinta cukraus koncentracija jūsų organizme vyrauja nuolat. Kas atsitinka? Organizmas prie tokio cukraus kiekio pripranta. Išsivysto savotiška priklausomybė, nuolatinis cukraus poreikis. Panašiai toks, kokį jaučia prie kofeino, nikotino ar kitų medžiagų pripratę žmonės. Mūsų kūnas pyksta, panikuoja ir pradeda maištauti, kad tik protas persigalvotų.

 

Kiek laiko tokie simptomai gali varginti? 

Ši būsena visada priklausys nuo to kiek daug cukraus yra kasdieniame racione (todėl verta pradėti skaityti etiketes). Vieniems tai yra kelių dienų klausimas, kitiems ši nemaloni būsena tęsiasi kelias savaites. Bet prieš atsisakant cukraus reikia žinoti, kad organizmui tiesiog reikia laiko persitvarkyti ir persiorientuoti. Vėliau simptomai išnyksta.  

 

Galima išvengti šio nemalonaus etapo ir neigiamos organizmo reakcijos? 

Žinome iš patirties, kad nutraukti pridėtinio cukraus vartojimą iškart nėra labai jau teisinga, nes organizmą ištinka šokas, jis jaučiasi nubaustas ir ima maištauti. Todėl patariame tai daryti palaipsniui, pradedant nuo elementarių dalykų. Gausiai valgykite vaisius,  daržoves (morkos, raudonieji burokėliai, batatai), medų, plakite šaltus šaldytų uogų kokteilius ir patariame nepamiršti baltymais turtingo maisto (kuris suteikia sotumo jausmo). 

Papildomai naudojamo cukraus kiekį galime keisti, rinkdamiesi lėtai įsisavinamais angliavandeniais turtingus gaminius. Pavyzdžiui, juodą bemielę duoną, viso grūdo kvietinę duoną, košes, bulves. Virškinant šiuos produktus angliavandenis-krakmolas skyla į gliukozę, kuri žmogaus organizmui suteikia ilgalaikės energijos. O jei vis dėl to norite ko nors saldaus ir skanaus, reikia nepamiršti, kad yra vieta, kur tokius gamina ir valgant visiškai galima pamiršti kaltės jausmą.

 

Cukraus kiekį maiste galima mažinti ištisą mėnesį ir organizmo reakcija bus švelnesnė (o gal jis to net nepastebės), nes prie pokyčių jis pratinsis palengva. Apskritai, skaičiuojama, kad naujiems įpročiams susiformuoti prireikia dviejų mėnesių, tuo tarpu trečias ir ketvirtas mėnesiai reikalingi jiems įtvirtinti. Bet vis dėl to, jei Jums norisi imti ir su juo atsisveikinti čia ir dabar, būkite pasiruošę ir žinokite, kad tokia „detox“ savijauta yra tik trumpas etapas, vėliau jausitės tiesiog puikiai.

 

Post a Comment